Klachtenprocedure

Bij Havik Thuiszorg hechten wij belang aan de tevredenheid van onze cliënten en stellen wij graag hun wensen zo veel mogelijk in het middelpunt. Desondanks onze goede bedoelingen kan het wellicht zijn dat u niet tevreden bent. Dit horen wij dan ook graag.

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over de zorg of ondersteuning die u ontvangt of wellicht bent u niet tevreden over een gebeurtenis die zich heeft voorgedaan. Havik Thuiszorg vindt het belangrijk dat u uw ongenoegen met ons kunt delen, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Om dit mogelijk te maken hebben wij een onafhankelijke klachtenfunctionaris die uw klachten serieus neemt en samen met u op zoek gaat naar een oplossing.

Wij hechten waarden aan uw mening en aan uw klachten, doordat wij hiervan kunnen leren. Hierdoor kunnen wij de zorg verbeteren voor u en tegelijkertijd ook voor andere cliënten. U ontvangt na het behandelen van uw klacht ook informatie van ons over hoe wij de verbetering willen doorvoeren in de gehele organisatie.

Hoe kunt u uw klacht indienen?

Uw klacht kunt u op verschillende manieren indienen. U kunt dit persoonlijk, telefonisch, schriftelijk of via e-mail doen. Om zo snel mogelijk tot een tevreden oplossing te komen kunt u het beste de klachtenfunctionaris bellen op het nummer +316 21844628. E-mailen kan ook op het e-mail adres: klachtenfunctionaris@havikthuiszorg.nl

Daarnaast kunt u hiernaast het klachtenformulier invullen en verzenden. Deze komt dan bij de klachtenfunctionaris terecht. Wilt u liever het formuleren uitprinten en opsturen? dat kan ook. U kunt het klachtenformulier hier downloaden, uitprinten, invullen en opsturen naar Havik Thuiszorg:

Havik Thuiszorg
t.a.v. klachtenfunctionaris
Lau Mazirellaan 468A
Den Haag 

Wie kan hiermee ermee helpen? 

Indien u het lastig vindt om uw klacht te verwoorden en/of op te schrijven, kan ook de vertrouwenspersoon u hier ondersteuning in bieden. Hij zal u helpen uw klacht te verwoorden en het formulier in te vullen.
U kunt de vertrouwenspersoon telefonisch bereiken via: +31618605727 of mailen op: vertrouwenspersoon@havikthuiszorg.nl.

De vertrouwenspersoon en de klachtenfunctionaris zullen uiteraard zorgvuldig omgaan met uw gegevens en wat er tijdens deze gesprekken besproken wordt en ten allen tijden uw privacy waarborgen.

 

Hoe gaat het nu verder?

Na het indienen van een klacht via het klachtenformulier, neemt de klachtenfunctionaris binnen 5 werkdagen contact met u op om de klacht te bespreken. Wij streven ernaar de klacht zo snel mogelijk te behandelen.

 

Blijft u liever anoniem? Dat kan ook!

Het is ook mogelijk om een klacht anoniem in te dienen (u kunt dit aangeven bij de klachtenfunctionaris). In dat geval is het niet mogelijk om contact met u op te nemen, maar wij zullen de klacht net zo serieus nemen en passende acties ondernemen om verbeteringen aan te brengen.

 

Klachtenreglement

Havik Thuiszorg beschikt over een klachtenprocedure. Deze kunt u hier downloaden.

Klachtenformulier